Reklamacje i zwroty

Polityka zwrotów

  1. Podstawa i zakres odpowiedzialności Sprzedawcy są określone w powszechnie obowiązujących przepisach prawa, w szczególności ustawy z dnia z dnia 23 kwietnia 1964 r. kwietnia Kodeks cywilny, ustawy z dnia 30 maja 2014 o prawach konsumenta oraz ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną. Konsumentowi i Przedsiębiorcy na prawach konsumenta przysługuje uprawnienie odstąpienia od umowy na warunkach wskazanych w Regulaminie oraz w niniejszej Polityce, z zastrzeżeniem pkt. 6 – 8.

  2. Konsument i Przedsiębiorca na prawach konsumenta przed dokonaniem zamówienia, zapoznaje się z regulaminem oraz Polityką zwrotów oraz wyraża świadomą zgodę, a zgoda ta jest wyraźna i uprzednia wobec rozpoczęcia świadczenia usług. Konsument przyjmuje do wiadomości, że po spełnieniu świadczenia przez przedsiębiorcę utraci prawo odstąpienia od umowy.

  3. Odstąpienie od umowy przez Konsumenta lub Przedsiębiorcy na prawach konsumenta może nastąpić bez podawania przyczyny i bez ponoszenia kosztów, przy czym:

    1. jeżeli konsument (lub przedsiębiorca na prawach konsumenta) wybrał sposób dostarczenia rzeczy inny niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Sprzedawcę, Sprzedawca nie jest zobowiązany do zwrotu konsumentowi (lub przedsiębiorcy na prawach konsumenta) poniesionych przez niego dodatkowych kosztów,

    2. konsument (lub przedsiębiorca na prawach konsumenta) ponosi tylko bezpośrednie koszty zwrotu rzeczy, chyba że wyjątkowo w drodze indywidualnych ustaleń Sprzedawca zgodził się je ponieść.

  4. W razie odstąpienia przez Konsumenta lub Przedsiębiorcę na prawach konsumenta od umowy skutkuje tym, że umowę uważa się wówczas za niezawartą.

  5. Odstąpienie od umowy następuje na poniższych zasadach:

    1. Termin do skorzystania z uprawnienia do odstąpienia umowy bez podania przyczyny wynosi 14 dni i liczony jest od dnia, w którym nastąpiło wydanie Towaru. Bieg terminu do odstąpienia od Umowy sprzedaży rozpoczyna się w momencie otrzymania zamówionego produktu przez zamawiającego lub osobę przez niego upoważnioną.

    2. Odstąpienie od umowy następuje poprzez poinformowanie Sprzedawcy o swojej decyzji poprzez złożenie oświadczenia – co może nastąpić poprzez wysyłkę pocztą tradycyjną lub pocztą elektroniczną. Klienci, o których mowa w ust. 1 mogą również skorzystać ze wzoru formularza odstąpienia od umowy udostępnionego jako załącznik do niniejszego Regulaminu. Skorzystanie z formularza jest jednak tylko zaleceniem (a nie obowiązkiem), i umożliwia jednoznaczną interpretację woli Klienta.

    3. W przypadku skorzystania z prawa odstąpienia Klient zobowiązany jest do zwrotu zakupionego Towaru. Zwrot powinien nastąpić niezwłocznie, lecz nie później niż w terminie 14 dni. Do czasu zwrotu Towaru Klient odpowiada za zniszczenie i uszkodzenie Towaru lub inne zmniejszenie jego wartości, chyba że było to niezbędne do zbadania charakteru, cech lub funkcjonalności Towaru.

    4. Zwrotu dokonuje się logując do panelu, bądź jeżeli Klient dokonywał zakupu jako gość utworzenie konta podając adres e-mail taki jak przy składaniu zamówienia.

    5. Zakupiony Towar należy zwrócić na adres PHU Panel Dom Sławomir Mikoś, ul. Górna 1A, Barlinek 74-320.

    6. Koszt opakowania i odesłania Towaru ponosi Klient. Koszty te zależą od wybranego przez Klienta operatora pocztowego.

    7. W przypadku odstąpienia od umowy przez Klienta, Sprzedawca zwraca Konsumentowi płatność́ niezwłocznie, nie później niż̇ w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Konsumenta o odstąpieniu od umowy. Zwracana kwota stanowi uiszczoną kwotę obejmującą cenę Towaru oraz koszt wysyłki Towaru do Klienta (z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Klienta sposobu dostarczenia Towaru innego niż najtańszy). Jednakże Sprzedawca może wstrzymać́ się̨ ze zwrotem płatności otrzymanych od Konsumenta lub Przedsiębiorcy na prawach konsumenta do chwili otrzymania produktu z powrotem lub dostarczenia przez Konsumenta lub Przedsiębiorcy na prawach konsumenta dowodu jego odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.

    8. Zwrot płatności zostanie dokonany przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie zostały przez Konsumenta lub Przedsiębiorcę na prawach konsumenta użyte w pierwotnej transakcji (chyba że Konsument lub Przedsiębiorca na prawach konsumenta wyraźnie zgodził się̨ na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się̨ dla niego z żadnymi kosztami).

  6. Prawo odstąpienia od umowy zawartej poza lokalem przedsiębiorstwa lub na odległość nie przysługuje konsumentowi w odniesieniu do umów:

    1. w której przedmiotem świadczenia jest produkt na wymiar jako rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb;

    2. w której przedmiotem świadczenia jest rzecz ulegająca szybkiemu zepsuciu lub mająca krótki termin przydatności do użycia;

    3. w której przedmiotem świadczenia jest rzecz dostarczana w zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;

    4. w której przedmiotem świadczenia są rzeczy, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami.

  7. Sprzedawca w sposób wyraźny oznacza produkty niepodlegające zwrotom.

  8. Postanowienie wyłączające uprawnienie do odstąpienia towarów wyprodukowanych według specyfikacji konsumenta lub wyraźnie zindywidualizowanych, nieprefabrykowanych dotyczy również towarów, które nie zostały jeszcze wyprodukowane.

Załącznik Nr 1 – Formularz Odstąpienia od Umowy

Załącznik nr 2 – Formularz Reklamacji

 

© 2024 Panel Dom Sklep. Wszystkie prawa zastrzeżone.

Realizacja: KULIKOWSKI-IT.pl sklepy internetowe Szczecin

Powiadom o dostępności Poinformujemy Cię, gdy artykuł pojawi się na magazynie. Podaj nam swój adres e-mail oraz ilość produktów.